Tuesday, September 7, 2010

KHABAR SALAM...

Assalamu'alaikum W.B.T.

Alhamdulillah atas kurnia-Nya, masih ada sisa umur untuk aku memperbaiki dan menambah serba sedikit kekurangan dalam diri. Alhamdulillah juga kerana aku masih lagi diberikan nikmat Iman dan Islam meskipun terkadang godaan nafsu dan syaitan amat menggoyahkan keduanya namun aku cuba juga menggagahkan diri untuk berjihad. Semoga Allah senantiasa memberikan kekuatan kepada ku untuk terus bermujahadah memperbaiki diri...Insyaallah...Amin...

Sambungan posting LAMA SUDAH...

Terima kasih atas respon nasihat dan kritikan, dan juga pertanyaan khabar daripada sahabat, kawan, rakan, taulan dan tak lupa junior Aspura SMKTK yang amat aku sayangi dan cintai kerana Allah. Jadi dalam posting kali ni nak sambung la cerita supaya tiada yang tertanya-tanya jauh sekali dari sangkaan yang menyatakan aku ni sombong.

Kembali ke UMS-KAL...

Selepas selesai kenduri kahwin Bro. Deha, aku kembali ke UMS-KAL untuk menyelesaikan masalah akademik yang aku hadapi, yang mana ia mampu menghalangi aku daripada bergraduat pada konvokesyen yang akan datang. Terima kasih buat insan-insan yang banyak membantu; Bob, Farid, dan Abdillah terutamanya. Tidak lupa buat Prof. Dr. Sharif Omang yang menggunakan kuasa 'veto'nya untuk aku dapat menduduki Peperiksaan Ulangan Khas bagi subjek IZ00207-Keselamatan dan Pembayaran Sistem E-Dagang. Alhamdulillah LULUS...

Kondisi kesihatan...

Alhamdulillah secara zahirnya aku sihat, kadang kala sahaja datang darah tinggi dan migrain. Alhamdulillah sejak betis aku dibekam oleh Rahman sehinggan kini aku tak lagi di serang Gout.
Secara batinnya pula, susah nak kata, maklumlah aku ni berhati lembut, mudah terasa, mudah terluka, tapi aku cuba juga untuk sentiasa merawat hati, semoga Allah mencurahkan rahmatnya kepada aku agar bersih hatiku.

Sekarang...

Alhamdulillah aku dah kembali ke rumah, diberi kesempatan menghabiskan sisa-sisa Ramadhan bersama keluarga. Aku amat merindui Ramadhan bersama Emak dan Abah namun hakikat kehidupan, setiap yang bernyawa pasti akan mati, kita tak berhak menghalang kerana semua itu milik mutlak Allah S.W.T. Lebaran kali ini merupakan lebaran ke-7 tanpa Emak dan ke-4 tanpa Abah. Semoga Allah mencucuri rahmat-Nya ke atas roh mereka berdua dan mengasihani mereka sebagaimana mereka mengasihaniku sejak kecil lagi...Amin...

Di Kesempatan Ini...

Aku memohon kemaafan yang sebanyak-banyaknya daripada keluarga, sahabat handai SKSB, SMKTK dan UMS-KAL, adik-adik junior SMKTK dan UMS-KAL atas keterlanjuran sikap dan perilaku yang tidak menyenangkan, kata-kata yang menyakitkan hati, teguran yang tidak berhikmah, juga minta dihalalkan makan dan minum, terambil barang tanpa izin dan tanpa redha, moga kalian sentiasa mendapat naungan rahmat dan maghfirah dari Allah S.W.T

Selamat menjalani ibadah Ramadhan...
Selamat menyambut Hari Raya Aidil Fitri...
Selamat semuanya...

Salam santun layangan kalbu,
membawa kata hati nan syahdu;
pohonan ampun maaf beribu,
moga cinta bersulam rindu...




p/s: jemputlah bertandang ke rumah sempena hari raya nanti, kerana aku ada sebulan cuti...

No comments: