Monday, January 19, 2009

AKU YANG MEMBOSANKAN - SIRI 3

ISNIN (19 Januari 2009)

Rasa lega selepas presentation sabtu lepas, tapi banyak lagi kerja tutorial dan assignment yang perlu di siapkan dan dihantar. malam tadi, sempat menjenguk beberapa blog sahabat yang banyak menceritakan penderitaan rakyat Palestin, kanak-kanak, wanita dan orang tua dibunuh sewenang-wenangnya oleh tentera zionis, pagi ini pula terima mesej yang menyatakan Mc Donald's dan Starbuck's Coffee akan menyumbangkan segala keuntungannya sepanjang minggu ini untuk tentera zionis, manakala filem terbaru Adam Sandler "Bedtime Stories" juga akan menyumbangkan keuntungannya kepada tentera israel laknatullah. (aku juga dah menonton filem tersebut, tapi aku download dari torrentz.com, hahaha, padan muka diorang)

Ketika rakyat Palestin menderita dan semakin ramai yang terkorban, aku di sini pula diuji oleh ALLAH yang Maha Pemberi dengan kesakitan diserang GOUT, sejak semalam aku rasakan keperitan yang amat, Ya ALLAH, aku redha dengan ujian-Mu. Apalah sangat sakitnya diserang gout ni berbanding penderitaan saudara seislam kita di Palestin, hari ini aku berehat sahaja di bilik, tak dapat menghadiri kuliah Perancangan dan Pengurusan Kekayaan, dan juga tutorial Makroekonomi dan tutorial Institusi dan Pasaran Kewangan Islam.

Rasanya itu sahaja setakat ini, hendak BERJALAN tapi tak cukup tenaga hanya mampu MELIHAT dari celahan jendela, namun tak lupa MENTAFSIR besarnya kurniaan Yang Esa...

No comments: