Tuesday, April 21, 2009

FIRST TOUCHDOWN!!!

Assalamu'alaikum W.B.T buat semua pengunjung setia dan tak setia blog yang tak seberapa ini, bak kata sesetengah orang 'blog sampah'. Seinfiniti pujian dan kesyukuran aku panjatkan ke hadrat ALLAH S.W.T kerana limpahan kurnianya yang tak pernah putus kepada aku dengan naungan rahmat dan nikmat iman dan Islam. Selawat dan salam kepada junjungan besar kita Nabi Muhamad S.A.W, para sahabat, tabi'in, tabi' tabi'in dan doa kesejahteraan buat pejuang-pejuang Islam yang melata di bumi ALLAH S.W.T ini.

Blog sampah?

Terpulanglah pada individu, persatuan, kerajaan mahupun dunia sekalipun yang mahui menganggap blog ini sebagai blog sampah, namun bagi aku, perkongsian dan diari elektronik ni aku abadikan selama mana ia diizinkan ALLAH S.W.T supaya ia menjadi pedoman dan pengajaran dalam kehidupan aku. hmm... ape kaitan dengan tajuk posting kali ni? tak ada kaitan pun, just melepaskan apa yang terpendam , terima kasih buat kawan-kawan yang memberi tunjuk ajar dan bimbingan ke arah menjadi mukmin sejati.

First touchdown yang aku maksudkan ialah aku dah selamat menjawab first paper untuk exam kali ni. Makroekonomi... nampak macam subjek senang jer, tapi bagi aku tak semudah masa di form six dulu. Alhamdulillah, berkat ilham Yang Esa aku dapat menjawab dengan baik. Yang aku tak percaya ialah aku menggunakan sepenuh masa tiga jam yang diperuntukkan, huh, tak pernah dalam sejarah kehidupan aku di kampus ini menggunakan sepenuh masa exam. kalau ada pun, just tidur ataupun mengelamun dalam dewan exam tu.

Next paper pula hari isnin depan, lama lagi.... tapi minggu depan ada tiga paper, mungkin agak berat bagi aku yang malas belajar ni, tapi mr. Huzays kat sebelah aku ni rajin giler menelaah buku Islamic Finance Institution and Markets yang tebal 324 muka tu.dan tak dilupakan mr. kamus teman setia dia, dia memang macam tu, kalau baca buku, benda yang jarang lekang dari dia semestinya kamus dwi-bahasa...Razif pulak ngah belek-belek majalah EPL, biasalah... si bijak razif ni memang minat EPL. Aku pulak sibuk menaip kat blog ni... rehat sekejap lepas menelaah subjek isu semasa.

"dah-dah la tu"

Hohoho, dia dah bunyi dah...ok lah setakat ni sajalah buat masa ni, malam ni posting lagi... sehingga bertemu kembali.

No comments: