Wednesday, April 15, 2009

KENANGAN TERINDAH

Assalamu'alaikum W.B.T kepada semua pengunjung blog, syukur kehadrat ILLAHI kerana izinnya aku masih lagi kekal dalam nikmat iman dan Islam, selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W pembawa rahmat dan berkat serta syafaat. Hari ini aku tak berapa sihat sedikit, demam... so aku berehat di bilik sahaja sambil menelaah sikit-sikit untuk peperiksaan akan datang.

KENANGAN TERINDAH boleh dikatakan tema bagi majlis malam semalam, selasa (14/04/2009). setelah berpenat lelah memerah otak bagi menjawab soalan exam Islamic Finance Institutions and Markets dan Wealth Planning and Management, kami penuntut tahun 3 jurusan Kewangan Islam Universiti Malaysia Sabah Kampus Antarabangsa Labuan mengadakan dinner merangkap majlis pertemuan dan perpisahan bersama pensyarah-pensyarah.

Nak diceritakan di sini, majlis yang berlangsung malam tadi bukanlah dirancang dengan begitu teliti namun tetap berjalan dengan jayanya. Memang gembira bila dapat bertemu, berkumpul dan bermesra dengan kawan-kawan yang benar-benar memahami kurang lebihnya kita dan menerima kita seadanya, terasa kehadiran masing-masing dihargai dan disenangi.

Majlis bermula pada jam 2030 di mana ketibaan para pensyarah bermula dengan Cik Raihana Firdaus Seah (pensyarah Basic Finance dan Islamic Finance Institutions and Markets aku), diikuti dengan En. Hanuddin Amin (pensyarah Financial Statement Analysis aku), En. Zulkifli Mohamad (pensyarah Usul Fiqh, Islamic Financial System dan Islamic Fund Management aku), dan En. Hazmi Dahlan (pensyarah Islamic Financial Economics, Takaful Muamalat, and Current Issues in Islamic Finance aku).

Diteruskan dengan bacaan doa pembuka majlis, kemudian ucapan 'malam terakhir' daripada mantan presiden Kelab Kewangan Islam saudara Mohd Hizami Mat Rozi a.k.a Mat Min/Ustat, dan juga ucapan dan amanat daripada pensyarah kepada kami. terima kasih setinggi-tinggi kepada para pensyarah, jasa baktimu akan tetap di hati...

lepas itu, apa lagi... makanlah, dah nama pun dinner, kalau tak makan, tak sah lah majlis tu. haaa..makan, tambah nasik, tambah lauk.... sate tu sorang amik 5 cucuk jer, jangan lebih... semua pon sama... hohoho, 5 cucuk jer? ok la tu, lauk lain pun sedap jugak, rendang daging, telur sambal, sayur dan macam-macam lagi, pencuci mulut? huh, memang marvelous, honey dew yang manis, betik yang menyelerakan dan fruit and jelly 'koktel' (hohoho tak reti eja yang inggeris punya)

Majlis diserikan dengan persembahan daripada kak Siti yang menyanyikan lagu Siti Nurhaliza, kemudian disambung dengan persembahan nasyid daripada krew HAHIHU. memang gempak lah, semua persembahan mendapat perhatian daripada kerusi dan meja serta bunga-bunga yang berada di pentas, kerana semua sibuk bergambar di sana sini dengan pelbagai pose ala-ala ayu dan handsome konon-konon.huhu...menyampah.

lepas dah seronok kerusi dan meja tonton persembahan, dan habis filem kamera digital mereka, sesi bergambar bersama pensyarah pun berlangsung, apa lagi reload lah filem baru dalam kamera digital mereka, hihihi... entah dari mana datang kamera sampai berbelas-belas kat tangan juru foto terjun malam tu. kesian Alhafiz...

masuk pula part sedih dan syahdu, sesi meminta maaf dikalangan warga HE-23 kewangan islam bersama pensyarah, memang syahdu beb, sampai menumpahkan air mata, terasa ikatan silaturahim yang kukuh antara semua, depan pensyarah semua tunjuk cool, pastu, hoh... masing-masing menangis, nasib baik la tak banjir dewan theatrett malam tu. En. Hazmi pula sampaikan ucapan khas yang memilukan kami, beliau tidak dapat bersama-sama di atas pentas untuk majlis konvokesyen kerana beliau berpindah ke unit Penataran Ilmu dan Bahasa.

Selepas pensyarah pulang, masing-masig gila, 'gila nak nyanyi', 'gila bergambar', 'gilakan kau' dan macam-macam lagi gila lah, tapi tang paling bagus ialah mereka-mereka yang 'penat gila mengemas'. hihihi...walaupun penat namun semua berpuas hati dan gembira... bak kata Ochie 'jagan disebut dahulu perpisahan'... sekian dahulu...bye.

p/s: sorry, gambar tak dapat upload, sebab belum collect daripada kawan-kawan, dah ada nanti insyaALLAH akan diupload secepat mungkin...

No comments: