Thursday, October 13, 2011

LUAHAN HATI SEORANG SAMPAH~

Assalamu'alaikum W.B.T buat semua pengunjung blog usang ni, semoga berkeadaan baik-baik hendaknya, blog ni dah naik sama dengan namanya, usang dan suram tanpa ada perkongsian. Posting kali ini sekadar luahan rasa seorang sampah seperti aku yang tak punya tempat meluahkan perasaan selain Allah dan papan kekunci... jadi aku akan biarkan ia terus menari melagukan isi hati dalam blog usang ni...

Sekian lama aku merasakan aku cumalah sampah, kalau mahu dikitar semula, kalau tidak dibuang sahaja. Siapa sahaja, keluarga, sahabat, teman, kenalan, akhirnya memberikan perasaan yang sama. Tidak ada apa yang boleh dibanggakan dari seorang sampah seperti aku, ibarat hidup segan mati tak mahu. Tapi bagi aku, aku ni hidup segan nak mati, tak mati-mati... Aku pasti tiap musibah merupakan kifarah tarbiyyah untuk diri aku sendiri.

Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk menjadi sampah yang tabah. Seringkali aku tersenyum sekadar menutup luka di hati dan kadangkala aku ketawa hanya untuk mengubati kesedihan dalam diri . adakalanya aku melangkah penuh yakin sedangkan perasaan goyah menunggu rebah, bila menangis tak siapa tahu, semuanya kerana aku seorang sampah, kadangkala aku kesal dengan nasib diri... 

Kadangkala aku ini hidup hanya untuk memuaskan kehendak orang lain sedangkan kehendak dan keinginan aku sendiri ku abaikan, untuk apa aku lakukan semua ini sedangkan telah aku pelajari bahawa akhirnya nanti aku hanya seorang sampah dan tak pernah lebih daripada itu. Dan lazimnya seorang sampah seperti aku jangan pula diletakkan sebarang harapan dan sandaran kerana kamu semua lebih mulia daripada aku.

Biarlah selepas ini aku sembunyikan apa jua rasa agar tak terzahir pada siapa pun, niarlah selepas ini, hanya di ruangan ini akan ku tumpahkan segala rasaku, rasa yang tak pernah putus mengharapkan dikurniakan sekeping hati yang tabah menjalani kehidupan sebagai seorang sampah...

No comments: